Bár a híd megépítése 20 éve téma, nem kell aggódni a gyors kivitelezés miatt.
“Tudniuk kell az itt élőknek, hogy mit is jelentene, ha az az elképzelés valósulna meg, ami a Ligeten át a Diadal téren keresztül vezetné fel az autósforgalmat a vár alatt megépített váci hídra.” - Ezzel a szándékkal demonstrálta a város Gazdasági Bizottságának a tagja, Makrai Zsolt azt az útvonalat, amit Pátya József helyettes államtitkár, mint lehetséges alternatíva mutatott be pár hónapja. A váci híd városon belüli két verzióját lakossági fórumon is bemutatták, legutóbb pedig már talajmechanikai vizsgálatokat is végeztek az érintett területeken - írta a vác.hu, a váci önkormányzat által üzemeltetett híroldal.
Az M2-ről levezetett forgalom, valahol a Gödöllői út magasságában, a Ligeten keresztül érkezne ide a Diadal térre majd, a Kőszentes híd mellett a Stadion előtt érné el a Gombás-patakot.
Ez ellen a verzió ellen az Összefogás Vácért képviselői és más közlekedési szakemberek is tiltakoztak már. Inotay Gergely és Jess Kinga képviselők kiemelték: hogy ez nem csak tízmilliókból megépített csónakház és a Duna-parti játszótér lehetőségeit tenné tönkre, hanem alapvetően ellehetetlenítené a városnak azon elképzelését is, amely ezt a területet egy rekreációs központtá szeretné alakítani. Az Összefogás színeiben képviselőjelöltnek induló, Makrai Zsolt közlekedésmérnök kiemelte: ez az alternatíva nem csak ezeknek a fejlesztéseket a sorsát pecsételné meg, hanem annyira megterhelné, az amúgy is forgalmas terület közlekedését, hogy élhetetlenné válna ez a városrész.
Az erősen átpolitizált kérdésben komolyak a feszültségek a Sződligetről északra fekvő városban, a városvezetés és a kormánypárti kihívók több alkalommal is pengét váltottak már a híd kapcsán, amivel kapcsolatban csak annyit érdemes kiemelni: több évtizede felmerülő ígéret, amiből mindmáig semmi nem valósult meg.
Kiemelt kép: vac.hu
Comments